Sancho Panza

Jag har blivit en sån där människa som kollar på tvättlapparna innan jag köper något. Kollar direkt, ser jag 100% akryl lägger jag ifrån plagget. Akryl värmer inte, nopprar sig och brinner som en gudvetvad. Så idag när jag såg en poncho-aktig grej på Bikbok, nedsatt från 699 till 149, och kollade på tvättlappen såg jag 60% lammull, 20% angoraull och 20% nylon (inte lika bra, jag vet).. Men ändå. 80% ull till detta pris.. Shit pommes frites. Visst, med mina ynka ca 160 cm når den ner till vaderna om jag inte knyter upp den lite. Men jag kunde inte motstå den. Helt underbara färger och mönster och så lite fransar på det. Känner mig som modebloggar-stereotypen nu. Snabbt som fasiken kollade jag igenom plånboken, hittar 60 spänn och kommer på att jag har 99 (VARFÖR 99 för i helsike, varför inte 100??) kr på kortet. Tar mig en funderare ute i det kalla vädret och återkommer frågandes om man kan kombinera kontanter och kort.. Oui, det kunde man. Köpte den och gick till bussen lite fattigare. Tidigare hade jag köpt en beige tröja med skinnlappar på armbågarna på Gina Tricot (Vet, skulle aldrig handla därigen men nu blev det ju så...) så nu är jag 400 spänn tunnare i plånkan. Woho, men jag får snart lite typ 900 spänn av mina parentas för att jag lagt ut en massa.

Har köpt skavsårsgrejen Bodyglide nu förresten, återstår att se hur den funkar.


Come indianos, let's go

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0