Hejsan

JAG heter Sara, går 2an i Natur på gymnasiet och trivs väldigt bra även om det blir lite jobbigt ibland, höhö. Jag gillar kläder och mode, fast jag tycker att det är jobbigt att shoppa för man blir så varm när man går i affärerna. Och vad är jobbigare än att prova kläder egentligen? Få saker passar som de ska, den osmickrande belysningen gör mig deppig och sen velar man mellan en hållbar ekonomi eller en utökad garderob. Jag gillar nätfönstershopping bättre. Mycket smidigare. Ibland får jag inre syner då jag ser vilka kläder jag vill ha i framtiden. Just nu är det ljus, och skir blus och en stor, fet mysig, mönstrad, grå ullkofta som jag letar efter. Jag håller er uppdaterade. Jag har fortfarande inte köpt mig en normal basgarderob trots mina 16 bast men det går stadigt framåt. Kan inte säga att jag är världens modeorakel. Klär mig ganska så enkelt i det jag tycker är snyggt. Inget överdrivet modeblogg-frenzy alltså. Jag gillar att matcha smycken med enkla kläder. Ett gäng färgglada ringar piffar upp vad som helst. Just nu har jag på mig en gammal lila stickad tröja som jag fick i femman som var för stor. Den är för stor nu också, men på ett snyggt sätt. Till det har jag svarta jeans och silverarmband. Har nyss återfunnit  silversmyckenas snygghet. Förut var det guld som gällde, men nu gillar jag faktiskt båda.

Jag gillar musik, film, böcker, kompisar, kläder och att spela tvärflöjt. Musikens kraft är typ oövervinnerlig. Kan sänka en och göra en glädjeberusad på en och samma gång. Tröstar, stöttar och framhäver känslorna till det högsta. Mina top fyra -artister är Rob Pattinson ( är inte bara snyggast på jorden och en bra skådis), Miles Benjamin Anthony Robinson ( Sjukt bra afro-amerikan/nånting som man tror är en gammalgubbe men som egentligen är i de sena 20 och antagligen är en av vår tids största och bästa någonsin), Bon Iver och Van Morrison. Så sjukt bra. Min favoritfilm är som ni kanske kan gissa Twilight. Jag gillar den bäst av alla filmer som kommit ut eftersom den är så mysig och grym och höstig. Kanske sätter på den ikväll och längtar mig bort från Linköping där jag bor med min familj för stunden. Böcker då. Av klassikerna gillar jag Jane Eyre bäst, eftersom det är typ den enda som jag läst i mitt liv och för att den faktiskt är sjukt bra. Jag har läst alla Twilightböcker minst 5 gånger var och i somras fann jag världens bästa bokserie pga en rekommendation från världens bästa Elin och Hanna. Stephanie Plumböckerna av Janet Evanovich. Jag vill ha Ranger. Så ni vet. Mina kompisar som jag inte tänker nämna just nu är världens bästa, och ni vet vilka ni är. Skulle aldrig klara mig utan er. Det är sant. Kompisar betyder faktiskt skitmycket. Tvärflöjt har jag spelat sen jag gick i femman och jag fortsätter än. Vet inte om jag är så himla bra, men det är ju kul i alla fall.

När jag var 6-9 år bodde jag i Santa Barbara i Kalifornien. Jag ville inget annat än till Sverige under min tid där, men egentligen blev det bäst så. En fantastisk upplevelse och jag skulle kunna jobba röven av mig om det innebar att jag fick komma dit och bo där resten av mitt liv. Så mycket trevligare än Sverige tycker jag nuförtiden. Dessutom har jag fått engelskabetyget gratis vilket känns riktigt nice. Har inte jobbat för det alls känns det som. Jag har varit på Disneyland två gånger, i Death Valley under en sandstorm, på Hawaii och en massa andra ställen. Efter att ha kommit till Sverige igen 2003 har jag bara besökt Norge och Finland. Har varit utanför Lillehammer och åkt skidor, varit i Lofoten på scoutläger i 6an och på bilresa genom Finland förra sommaren. I somras var vi på en liten avstickare till Abisko under vår tid i sommarstugan i Kalix och då visiterade vi även det regniga Narvik igen vilket inte var skitkul men ändå lite kul.

Tänk om någon läser detta. Egentligen bloggar jag bara för att blotta mina känslor då och då, när jag inte känner att jag har någon annan att plåga för stunden. Hoppas ni står ut.

Yours truly,
Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0